::stay healthy::

since aku disahkan PCOS, asik laa baca the solution to this mostly JAGA MAKAN & EKSESAIS!
two things that i hate to do..

ive tried to go to the gym before tapi kekangan masa segala, to juggle between opis and tugas as a wife/chef/dapo opiser..
its hard..

ye orang kata nak seribu daya tak mau seribu dalih..
aku ni memang queen of dalih so bertabah laa kau chesue!

but since pindah rumah baru ni, aku dah start pegi gym balik laa..
building umah aku ado gym bawah tu, nyah!
currlass gitu..
so tanpa buang masa, iols menggunapakai la kemudahan yang ado ek..
dah laa tiap bulan bayo management fee building tu  RM1k+ sebulan!
wajib laa guna facility sepenuhnye..

aku cuba untuk displin pi gym 3x seminggu..
Isnin, Rabu and Jumaat..
aku tak buat apa pun kat gym..
aku reti guna treadmill je..
speedwalk skit, lari skit..
janji tiap session adalah 30minit!

rutin aku kat gym, siap-siap pasang Apps eksesais songs to motivate diri and switch on TV depan mata tu with mute..
just to make me ralit skit untuk eksesais..
otherwise i will keep on looking on the time screen and pikir bila laaa nak abih 30minit nihh!!

image

aku slalu pegi after opis hour..balik umah Magrib dulu then turun gym..
usually memang im the only one dalam tu!
memula agaka cuak gak sebab sunyi sangat kan..tapi lama-lama dah biasa..

haf and hour lepas tu nek umah balik, mandi manda and Isyak then terus masuk dapo masak lak untuk si kurus kesayangan..
kesian ke dia, bini nak diet dengan dia skali tak makan pulak..

aku tau dia terseksa gak bila bini dah start nak diet and takmo makan malam..
dia jadi tak tau nak makan apa!
iye aa, slalunye bini kuat makan ni yang plan nak masak apa segala but now iols dah takmo makan, aku tanya dia aa apa dia nak..
which is difficult for him..
jenis ‘apa-apa je la’ ni memang jenuh kalo ditanya..
bila dia stress tak tau nak order apa tapi lapo, mula aa moody..

apa-apa pun, even aku tak makan malam sangat skang, aku still make sure to sit in front of him n teman dia makan sambil borak-borak update story memasing.
always try to teman our husband makan ek para isteri..jangan biar diaorang makan sengsorang..

aihh aku dah tak tau nak cite apa dah ni..
stop dulu la..
kbai

Mai Komen Skit...

