::perky and dandy::

aaahh.. im feeling better already now..
side efek Metformin dah wear off..
my body dah adapt the medicine..
no more nausea and no more being exorcist on the toilet..
the trick is, always take it between meals..
never on an empty stomach!

nasib baik laa all this jadi sebelom puasa start..
alhamdulillahhhh!
ada rahmat nye.. tuhan permudahkan..

and puasa kali ni even aku tak makan sangat time sahur..
everything is soo ok..
tak mengantuk sepanjang di opis..
tapi time jalan dari umah ke opis tu, ada aa menguap dalam 8 blas kali kot..
itu kira bateri tak up sepenuhnye lagi aa..
heheheh!

here in Taiwan, kitaorang pose lebih kurang 15 jam…
imsak around 3.28 am..  iftar at 6.48 pm..
a bit kelam kabut aa skit for me as i will be cooking for the whole Ramadhan kann..
eh eh selama ni aku beli ke pun?

anyway..
time opis still from 9-5 so boleh bayangkan betapa charlie chaplin nye aku bila berjalan balik umah?
aku kena pantas aa sebab enche asben nak berkejaran ke Masjid pulak for terawikh..
dah aa dia kena kejar bas utk ke masjid..
and it will take him 30-40 minits laa to reach there..
time is precious!

aku akan make sure siap-siap semayang Asar di opis before leaving..
so that aku tak perlu terkejar-kejar kat umah kang..
balik je umah, mandi laju-laju and terus ke dapo masak..
i only have 1 hour and a half jer..

masak basic-basic sudahh…
satu lauk utama, vege 1 plate… dahh!
kuih muih memang tak dan aa iols nak buatt..

i can still remember way back in Algeria…
when i have all the time in the world!
ate balik opis kui 3.30 pm kauuu…
and iftar time tu adalah nearly 8pm..
boleh bayangkan betapa banyaknye masa aku nak menggeledah dapo?

siap boleh berlauk rendang bagai laki aku time tu..
siap ado kuih muih…
kemain gua bukak bazar Ramadhan time tu..
5 jam kauuu… tak ke heaven tu?
aku lak pantang duk dapo..
skit-skit aku bukak lemari stok, tengok apa kebenda lagi aku boleh hasilkan nih..
masa banyak lagi nihh…
lagipun napsu tu kemain kann.. posee kauu, everything tingin jadinye…
hahahah!

skang.. bersederhana jer aa kami..
tapi luckily jiran baru blakang umah ni, kemain laa rajin memasak..
dah 2 hari dah ni berturut-turut anto kuih ke rumah..
tak dan aku nak membalas, dia dah suh anto tupperware kosong jer..
moga murah lerr rezeki akak selaluuu..
mai laa anto lagiii.. hahahha!

so u guys.. amacam pose tahun ni?
dengar citer nak masuk El Nino nanti kan?
drink a lot of water ok!!

ok aku nak being perky and dandy else where lak..
kbai!

Mai Komen Skit...

