::yilan and lala land::

citer lama.. but what the heck, im sharing anyway.. last few weeks punye ni.. bit who cares, cite aku memang sume nye basi sokmo baru nak publish.. hehehe!

soo, aktiviti riadah bersama-sama HBS family kali ini adalah ke arah timur..Yilan! 8 family semua nye.. memang havoc laa dengan 8 kekenit altogether bersatu tenaga menghuru-harakan suasana..

matlamat utama gi sana adalah untuk WATER RAFTING! but sad to say, sekeping gambaq pun takdak time kami bergulin-gulin dalam bot sambil telan ayaq sungai.. sebab seketui pun tak bawak hengpon watsoever.. lepaih ni kena pi carik waterproof casing laa memasing coz kami nak repeat lagi untuk ada gambo kenangan!

puas laa terpusing-pusing bot kitaorang time men tu.. tertelan air sungai tu jangan kira laa.. satu bot 7 orang termasuk 1 tekong dia.. bot aku blom apa-apa, seketui umat dah terjunam dalam sungai! hahaha.. terkejung kitaorang sat xreti nak wat apa.. nasib laa tekong profesional kan.. sekali rentap je dia naik kan macik seko ni.. walhal badan kecik je mamat tu..

tu blom kira part air masuk tinga.. 2 hari bila aku korek tinga, ado lagi pasir weh.. pasir dia haluih kaler itam.. baju kitaorang memang penuh laa.. dah kibas pun stil ada.. mesin penuh pasir.. nasib laa enche asben yang buatkan.. hahahaha!

the trip was ok laa.. tempat penginapan tu macam homestay and we can cook our own meal.. bawa siap aa kuali segala.. malam kitaorang wat BBQ bagai.. aku bawa mee goreng and ayam goreng for me and enche asben.. malas nak join BBQ sebab we didnt contribute anything.. segan!

image

HBS Taipei Family

ni gambo time dah nak bertolak balik.. before that, dan laa para macik goreng nasik belen semalam dulu.. sebab kitaorang nak singgah pantai pulak lepas ni..

image

cinta cik salmah tepi sawah

dan la kami bercanda berdua sebelum bertolak.. sepanjang enche asben carry aku tu, risauu je aku tayar beskal pecah kehapa.. hahaha! iye laa cik salmah kan dah overdose sejak lupa pakai korset nih..

gambo tepi pantai nan ado aku tak snap.. no mood sebab PANASSSS! gile hapa mai pantai bebetui matahari ataih kepala? tapi the children didnt care.. melegam kehapa depa dulik apa.. sedap bergelumang men pasir.. dah aa pantai ni jenis pasir haluih itam gak.. jenuh laa makpak korang nak kibas korang satgi.. hehehe!

lepas pantai, kitaorang singgah Fish Port.. saja cuci mata sambil cuci poket.. enche asben kemain laju berjalan.. hampeh toi! aku nak nengok ikan pun jadi tak bernafsu.. ate ATM aku nonong-nonong laju kedepan..

image

gerai sepanjang port..

image

udammm.. nyesei tak beli aritu!

image

udam lipan katanye

image

beluit lautt

aku jadi rambang nak beli apa.. tapi sume impian terpadamm.. dah aa takde pembakar semangat to cheer me up kat tepi.. memang lalu pandangg je laa..

tapi being chesue, rasa tak sah keluar tangan tak pegang beg plastik khenn.. maka nye gua rembat sotong and guess what i found also?!

image

orgasma bergandaa… yeahh!

hamaigadd..! super ohsemmm.. beli sekati (sini guna kati ek, so thats mean 600g) tapi since ada belen sipi-sipi lagi dlm bekaih tu so kasi angkut semua chesue borong.. kena NT250 (RM25+) and sume adalah still alive ek! fresh giler.. sampai balik umah dia still idup terkuap-kuap..

tapi since sampai umah dah lewat malam.. terpaksa laa aku simpan dia dalam peti dulu..

image

happy kids get to see fishy..

esok tu masak, memang aku sorang je hadap 1kati tu.. enche asben tak reti makan benda dia tak kenai.. dia kenai kerang je! cerewet mak peah, cehh.. hahaha lagi aku suka ekceli! more for me..weehooo!

image

mmm nomnomnom..

super ohsemmm!! bertahun tak makan lala weh.. im in heavenn!
haihh tengok gambo dah terliurr.. payah nak jumpa lala kat sini.. banyak kepah je.. which i dont like sangat.. hmm

eh ok la..
esok sambung citer basi hok lain pulak..
k.bye!

2 thoughts on “::yilan and lala land::

Mai Komen Skit...

