::UDTA::

have u heard of this before?  it stands for Ujian Daya Tenaga Asas.. sapo 80s baby (ehem, ’79 consider ’80s laa) tau aa benda ni time skolah dulu..

I HATE IT!

ujian ni dibuat time PJ.. PJ used to be fun for me.. boleh men sampai lebam (sambil jejeling abam senior men bola kehapa..hiks!!) but not until cikgu started to force us to do THIS!

UDTA ni ada 4 bahagian..

1.  Bangkit tubi

2.  Tekan tubi

3.  Jangkauan melunjur

4.  Lari 1500m

for me, bangkit tubi and tekan tubi are super easy (at that time laa..ehem~) since im taking Taekwondo and that part is our routine regime..

and also the 1500m, since im a runner wakil rumah.. tapiii part Jangkauan melunjur tu.. im splatted flat on the ground when it comes to that..

aku adalah badan kayu kehapa when my turn to do that.. I CANT EVEN TOUCH MY OWN FREAKING TOES.. so boleh bayang sejauh mana je jangkauan jari aku bley pegi?

PROSEDUR-BATERI-UJIAN

ujian jangkauan melunjur yg paling hampeh

macam jilako aah benda ni!  getik aku part ni.. aku memang sentiasa laa fail and selalunye cikgu kasi markah kesian aa kat orang-orang tulang keras macam aku ni..

i dont know why.. aku memang tak sampai nak sentuh jari kaki tu weh.. badan pendek, kaki panjang mebi?

dah tua gini laagi la tambah titanium tulang aku jadinye.. then satu hari aku suh enche asben sentuh jari kaki dia.. as easy as that, dia sentuh.. pehh! awat senang??? awat aku tak boleh-boleh gak?? benciii ini tidak adil!

hoh!!

and kebetulan Mr.John suh aku banyak buat stretching untuk lancarkan chi badan segala.. so aku try aa pepelan cuba sentuh jari kaki aku…

and i did it!

fuhh im so proud of myself time dapat sentuh tu.. for u guys its nothing tapi untuk budak gemuk ni adalah heaven! and since i cant even do it dari zaman remaja ( coz im lazy like that) ini adalah victory for me!

so hurey for chesue!

ok now can i go eat some cekolat to celebrate? *kelip-kelip mata*

Mai Komen Skit...

