:: pecah ::

Happy New Year guys!

ok aku memang lambat skit..
hehehe..sibuk skit last week..
ado visit from Istana Negeri Sabah..
sapo yang dah tgk kekayuan aku menari poco-poco kat fesbuk tu, shadap yu!

orait.. whats new?
nothing for me..
same ol same ol.. takde yang bertambah except the scale figure!
demyu scale!!

still not lost hope dalam percubaan diet..
im dieting in my own way laa..
meaning, bila gua rasa guilty tengok perot berlapis, then i cut eating!
hahahaha..

ok aku takde idea nk cerita apa dahhh…

owhh owhh..before i forget!
umah gua tengah renovate skang ni..
ewah bunyik macam extreme je walhal baiki tiles jerr..ahaks!
tiles kat dapoq tetiba pecah sendrik aritu..
sebab suhu aa ni.. sejuk winter kan, then dalam umah sat pasang heater..
so hasilnyer..

abih dia kopak sedinding!
buat len.. since that tiles tak jumpa dah hok sama maka tuan umah aku tukar abih sume laa..

yang best tu adalah statement enche asben ni..

hihihihi…
indahhh.. a good start for my 2014!

amy tu nama tuan umah aku..
pepagi dia dah mai umah nak balut dulu umah dia..

even the lantai they will cover..
buat like a path dari pintu depan ke dapoq..
untuk elak lantai calar balar..
usually Taiwan memang macam ni if renovate umah kehapa..
nak pindah randah pun sama depa akan wat gini, minus the balut umah laa…
if pindah randah siap lif pun depa cover dalam tu takut calar balar inside the lif..
nice kan cara depa ni?
teliti…

totally bungkuih dapoq aku weh!
memang alasan kukuh takyah masak 2 hari ni.. hehehehe!
syukeeeee…
menarik kan plastik ni? memang ada juai weh untuk ini..
dia dah siap ada selotep dia atas tu..
enche asben sibuk nak cari nanti..
nak kasi ke ayah dia katanye.. untuk balut umah time nak cat nanti..

enche asben aku dah serabut perot tengok umah gini..
kekekeke!
dia bukan tahan tengok gini..
Mr. Clean Freak la katakan..
semalam pun kemain pesan jangan nk berlegar kat luar..duk je bilik..
sebab dia dah siap mop sapu bagai bilik tu..
takmo aku bawak debu luar ke dalam bilik nanti..

nasib aa bilik aku ada bilik air and tv segala lengkap..
so no hal nak berkurung dalam bilik jer..

since semalam dapoq close maka makan luar aa kami laki bini..
mula ingat nak gi Thai restoran yg dekat ni.. jalan kaki je..
tapi si yenna  enche asben nak tandori aa pulakk..
haihh tak paham aku ngan ketaksuban dia with tandori..

aku dah muak ngan indian food weh..
4 tahun kat Algeria, balik-balik gi Taj Mahal restoran tu..
ate dah takde restoran len yang menarik..
asik-asik chawarma jerr, jemu gak kan..
tiap bulan at least sekali sure ada pegi situ..
if ada special occasion pun kat situ gak..
giler bau rempah aku dah duk Algeria..

tapi sebab si kering aku lebih berkuasa veto..
aku ngalah jer aa..
aku ni dah terlebih makan, so kasi chance aa kat budak tak cukup zat tu makan apa yang dia suka..
janji dia makan banyak..

ok itu jer aku nak alkisah untuk hari ni..
kbai!

4 thoughts on “:: pecah ::

Mai Komen Skit...

