:: sometimes i still wonder, WHY GOD? ::

being on LTTTC aint pretty, i tell ya..
for people on the same boat, hello ladies! i know how u feel..

few months from now, tepat laa 6 tahun kami berkahwin..
lucky for me, idup kami mostly outside of Malaysia..
so persoalan yang lazim ditanya oleh masyarakat yang sangat amik berat hal umah tangga orang tu, agak jarang laa aku dengar..
tapi ada gakkk aku kena weh..
jangan ingat aku terselamat totally!

being here in Taiwan, im truly bersyukur dengan apa yang ada..
aku dah boleh berusaha bebetui like normal TTCians would do..
dah boleh jumpa doktor…
boleh tau what is wrong with my body actually..
seeing all the numbers and figures on the test result..
can put my 100% trust on the modern medical..

at least aku boleh rest asure now that everything can be fixed..
so kurang stress di situ..

dalam pada takmo stress-stress ni..
kadang-kadang mai gak dugaan tuhan tu..
banyak aku sabar and terima…
diam and still berdoa that everything will be fine for me..
that there IS hope for me..

tapi adakala aku gagal nak bertabah..
aku bukan kuat sangat..
blame me for that.. im only human..

kenapa mereka mudah sangat?
kenapa sat-sat, dia…sat-sat dia lagi?
kenapa yang saluran tak sah juga yang tuhan berikan?
mudah saja terjadi tanpa dirancang, tanpa diminta..
sekali celup, dah jadi..
kenapa banyak sangat yang beranak dalam toilet, dalam longkang?
kenapa yang dah dapat, even sah pun still nak buang?
kenapa? kenapa??

aku tau im questioning the big man’s decision..
i cant help it..remember? im only human..
lagi aku bertabah and trying to absorb all this..
adaa je benda gini muncul..
aku rasa if aku still di Algeria, mau aku jadi giler!

jangan nak persoalkan sangat qada dan qadar laa chesue weh..
satgi kena petir baru tau!

………………!

fuhhh!
aura jahat.. pliz go awayyyy!

ok enuf on self-pity…
time to wake up!
aku reli penat nak kesian ke diri sendri..
so no more!

apa-apa je laa tuhan nak kasi dugaan kat aku..
aku akan cuba look at its brightest side!
every cloud has a silver lining…

mebi mereka mudah untuk dapat zuriat, not like me..
tapi adakah mereka cukup bahagia?
adakah mereka cukup segala?

takpe laa takde lambat ada anak..
at least kami bahagia..
yeahh we still have our ups n downs sometimes..
sedangkan lidah lagi tergigit, rite?
kalo tak bercako sekali sekala, tak best gak kengkadang tu kan..
heheheheh!

enche asben pun tak penah persoalkan nak anak cecepat ke hapa..
actually, he NEVER mention about it at all..
asaikan dia tak penah terpikir nak jadi Ashraf Muslim the seken, im all good..
kalo dia teringin nk jadi, gua tinggai dia tepi highway!
ehem!
even the in-laws pun amat memahami..
so im good in this section..

rezeki tuhan kasi pun, alhamdulillahh..
secukup rasa, secantik rupa…
just nice..
so, bersyukur on that part oso..

and tuhan tu dah setting cantekk punye..
dia kasi rezeki lebih tu, sila aa berusaha guna rezeki dia kasi tu..
give and take aa nih..

so i wont give up!
selagi daya.. selagi ada cara…
i will try..
if ada rezeki, alhamdulillahh..
if takde, i will survive~

as long as i know how to love
i know i’ll be alive..

 

i’ve got all my life to live..

 

i’ve got all my love to give..

 

i’ll survive
::what i wud do to get you::
21 thoughts on “:: sometimes i still wonder, WHY GOD? ::

  1. tu la kan… kadang aku rs bersalah je cte psl baby sme tp kenot tahan.. btol, aku punya share is dapat merasa baby, laki lak hmmm… harap2 baby lahir sempurna n sehat so i can survive too..

    Like

  2. What is LTTTC? TTC tau la. Sabar la Che Sue, kite sekapal. Paham sgt perasaan tu. Kite mmg sentiasa nak fikir positif tp kadang2 kite tergelincir jugak sb kite hanyalah manusia biase. Ini nasihat utk diri sendiri jugak ni: bykkan istighfar bile perasaan negative tu dtg. Anggap je itu hasutan syaitan.

    Like

  3. What is LTTTC? TTC tau la. Sabar la Che Sue, kite sekapal. Paham sgt perasaan tu. Kite mmg sentiasa nak fikir positif tp kadang2 kite tergelincir jugak sb kite hanyalah manusia biase. Ini nasihat utk diri sendiri jugak ni: bykkan istighfar bile perasaan negative tu dtg. Anggap je itu hasutan syaitan.

    Like

  4. Aku baru nak start sabtu ni, takut jugak sebab dia kata kena inject. Like you, husband aku tak kisah, tanya memang tak pernah. Aku je kot kesah padahal dulu rasa rasa tak ready lagi, Dia cakap jangan stress2la ambik jelah anak angkatAku rasa mungkin kita belum di beri reszeki anak tapi di murahkan rezeki dekat tempat lain. Macam aku, anak payah sikitla nak dapat tapi aku dapat in laws yang tersangat-sangat baik and layan aku macam anak sendiri.Kalau memang bukan rezeki aku, aku terimalah. Ambik jelah anak angkat .Tapi kenelah usaha dulu kannn.

    Like

    • chicsko start dh? injek? aaa aku takut part tu..most of us kisah sb pressure keliling kot.. tapi tah aa aku rs mcm aku more on mengejar masa..dh ujung2 senja gini, risau aa.. makin berumur nt makin berisiko..next year gua dh 35..takuitt!haih.. *geleng pala*

      Like

  5. Che Sue, sepanjang TTC, memang ada pasang surutnya. Kejap up, kejap down… Sampai satu tahap, kita redha. InshaAllah, banyak hikmah tersembunyi sebenarnya, some of which i dah temui pun. Semoga Allah limpahkan ketenangan dan permudahkan usaha che sue suami isteri….amin…

    Like

    • sweet toothtau and redha actually..tapi tu aa ada kala ati sayu gk bila tengok org len ada, kita tak de..rs mcm diri tu tak complete as a women..but part hikmah tersembunyi tu, YES! i found it also..itu yg beri kekuatan tambahan skg nih..semoga boleh tabah sampai keakhiran..amin to all of us!

      Like

  6. kakak sy 8 thn tunggu, smp doc ckp dia takde harapan utk pegnen, but miracle happened! dia pegnen after amik anak angkat baru sebulan, so beza umur anak angkat n anak sendiri just one month! sekolah nnt ddk dlm satu kelas! hehe..so kita semua ada harapan, sbb Allah Maha Esa..sy baru 6 bulan kawen pon dah penat dgr org tanya pasal anak..meh kita sama2 doa, moga Allah permudahkan urusan anak ni utk kita, dapat anak yg boleh bahagiakan kita dunia & akhirat..dan kita jadi semakin baik..amin

    Like

Mai Komen Skit...

