::iftar chesue pulak::

ignore the previous entry..
mebi i woke up from the wrong side of the bed..
hormon haywire coming thru!~

so hari ni nak citer apa?
citer makan lagi?
hahahhha..

owhh… last Saturday enche asben bercita-cita nak buat iftar kat umah..
makanyer, aku aa tu yang kena masak kan..
dia dok sibuk menjemput, aku dok kecut perot kat tepi..
memikirkan, adoiiii ramai nii.. reti lagi ke aku nak masak portion banyak-banyak nih??
takpe, niat nak menjamu orang kan..
tuhan tolonggg…

tawakalillah jer aa..
harap cukup laa portion sume.. reli aku dah tak reti nak masak banyak..
terlalu biasa masak untuk berdua, cukup-cukup jerr until sahur..
ini nak masak untuk 9 orang dewasa and 2 kanak-kanak..
perghh..
and satu lagi, DAPO MAK KECEK!
sangat suffocated aa aku dapo nihh…
i missed my old kitchen in Algeria nih!

::lots of space to make semak n huru hara::
::ruang aku selalu guna untuk nguli tepung ke hapa or susun pinggan::

dapo Tewan amat jauh beza…
and berkonsep open air gitu..
terus nampak dining table..
only separated by a bar-like-table jer..
not like my old kitchen in Algeria, ada pintu and jauh dari ruang dining table and hall..
nak semak samun, bley sorok-sorok!

::please ignore model dapoq chesue naa::

ko tengok aa betapa sempit tu..
if enche asben masuk dapoq, memang berlaga bontot laa kami..
mat ni pun satu gak..kadang-kadang tengah aku masak laa dia nk cuci pinggan or nyusun itu ini dalam kabinet..
dia dah terbiasa dari Algeria buat macam tu..
rajin terlebih, takley kata apa…

so memang aku kena siap masak segala before tetamu mai..
satgi pepak lerak dapo, maleww laa kitewww..

::selepas kejadian iftar..see?kecik tet, dapo xley nk pepak lerak, maleww sb tetamu blh nampak!::

soo menu iftar adalah nasi tomato, ayam masak merah, sup daging and jelatah timun..
and ayor bancuh kordial sarsi mesia mari!
ikutkan enche asben, dia soh buat nasi lemak jer..
haihh.. sukati dia jerr nk hidang orang bekpes for iftar..
dah laa yang nak mai tu otai-otai nasi lemak..
malu aih akuuu nak hidang sambal akuuu…
heheheheh!

owh sori, mak bizi jadi chef, maka takde gambo apa pun hidangan..
hahhhaaha..
time first tetamu sampai, meja pun tunggang langgang lagi..
enche asben laa.. abih sume pinggan mangkuk dia nk kuarkan..
and sebab kecik sangat area dapo, nk susun pinggan segala pun jadi tak reti..
masak nasik pun aku siap pinjam rice cooker akak Malaysian dekat ngan umah kitaorang..
hadapkan rice cooker aku, memang tak muat laa…
nasib aa kuali aku nak masak ayam tu kira muat laa takat 15 ketui potongan ayam tu..

ok laa it turned out alright..
lepas buka, buat Maghrib jemaah..
then baru layan nasik..
nasib aa depa kata lulus! hahahhaa.. kembang ati mek!
iyer aa kan masak time pose nih..
nasib aa buat nasi ada perisa-perisa nih.. kira cepat aa korang kenyang skit..
aku dok risau je lauk tak cukup! hahahah!
kemain nasi tomato tu aku campak minyak sapi, marjerin segala..
memang pakat terlentang lepas tu…

::Director Visa and MIDA, staff imigresen and their families::

owh..aku buat pizza gak hari tu…
tak menahan tengok budak Ojin wat pizza
nampak mudah..
and yang penting, dia nyer resepi adalah dalam portion skit!
itu yang penting.. aku bukan nk bukak kedai pun kann..
sekadar nak merasa jer..
terai laaa..

::pizza daging katanyer::

ok aa menjadi aa rupa tu dh ada..
tapi rasanyer topping tak cukup meriah and sos kena up lagi..
extra cheeseee!
yang best tu anak guest aku sorang ni kemain laaa jujur…
tak sedap katanyer macam mak dia watt..hahahahhah!
kecek ati anty dikk…
kemon laa, give me some slack.. first time buat time pose lak tu dik.. 

hahahhha..takpe gua terima kritikan…
esok buley baiki lagi..
tapi yang aku suka adalah, dah reti men yis!!
yeayy!

teruss esok tu aku menDonut pul
ak..
ewahh verlagak betui…
sekali banyak la pulakk hasilnyer…
ni yang aku nyampah ikut resepi google..
sume jenis isi rumah ada 10 orang ke hapa…
terus aku agih-agih donut aku ke tuan umah and jiran Malaysia aku kat bangunan sebelah..
tapi sebelum tu, test dulu aa kot gebu idak..
if tak gebus, memang aku campak terus dalam tong sampah!!
maleww aih nak kasi ke orang..
heheeheheh!

eh ok aa..
menjela-jela aa pulak citer..
ok mo layan Candy Crush sat..
bubye!

9 thoughts on “::iftar chesue pulak::

Mai Komen Skit...

