::randomizing::

banyak giler rupanya gambo dalam hp aku ni..
and yes, aku mostly up kat instagram jer..
konon nak buat entry..
tapi last-last nan hadoo!
so skang, mari saksikan jer aa..
this is shaved ice cream..
caomei bing qi lin (stoberi ice cream)
tempat, nun kat Shilin Ye Shi (Shilin Night Market)
kedai ni nama Shin Fa Ting (also Xin Fa Ting or 辛發亭冰品店)
femes for their shaved ice cream..

the texture is soooo smooth!
sedap giler!
tapi portion satu mangkuk adalah banyak..
buleh kongsi 2 orang gitu…
rega lebih kurang dalam 7-8 hinggit kot..

::orkid, sepasu spoloh hinggit..giler?::

this is Flower Market kat Daan District..
hari yang aku pi cycling ngan enche asben tu, kami singgah sini sat..
enche asben gua adalah penggemar bunga..
iyer, rupa jer tak romantik.. tapi hati ada taman bougenvila ek!

giler sat tengok pokok-pokok bunga dalam tu..
segala macam bunga ado..
siap pokok beso pemeluk siap nak tanam tepi jalan pun adoo!
bonsai pun ado..
cactus pun ado..
cecomeii sume weh!

lambakan bunga-bunga segar adalah so gorgeous!
tu sebungkus aku rasa around yi bai, liang bai gitu (NT$100=RM10) kot..
geramm jer enche asben tengok..
dia dok target nak beli bunga rupa macam lili nih, nk letak dalam vase dia..
tatau apa nama dia.. bunga ni beli time kundup sebab bila dia kembang, perghh wangi!

kat Flower Market ni, ada gak jual peralatan bercucuk tanam segala..
benih-benih tanaman..
decoration untuk taman ko.. pergh memang rambang aah mata tengok if ko penggemar bunga..
ni aku tak bawak mak aku lagi ni..
sure bersinar-sinar mata tu karang #shing!shing!

ini adalah dekat Miramar..
its a shopping centre ekceli..
tapi the attraction adalah the biggest rooftop ferris wheel on top of the 5th floor of the building..
aritu aku ngan enche asben saja testing naik bas No.33..
so sampai kat sini..
lepak ataih tu sambil makan eskrem.. hehehe!
atas tu ada amusement park untuk budak-budak men game..
ado carousel untuk budak-budak..
ada live band time malam sebab situ ada tempat minum-minum gak..

enche asben ajak aku nek.. tapi aku takmo!
perot tengah meragam and felt like wanna wiwi or something-something jer..
so i dowan to take any risk laa..
sebab aku tengok benda alah tu pusing kemain slow..
its quite high weh.. same like Eyes on Malaysia tu..
within 30-minute or so berpusing tu, satgi perot wat perangai..
mana aku nak tala weh?
aaa takmoo…
i’ll stick to the ground jer, tengkiuberimuch!

tiket bley beli kat kaunter tepi tu jer..
rega tiket untuk hari biasa NT$150 (RM15) and if holiday mahai skit NT$200 (RM20)

last but not least, gambo aku tangkap masa pi tengok perhimpunan student Mesia buat kat CKS Memorial Hall..
ketidakpuashatian on PRU-13 result rasanyer..
hmm..
malas komen…

so thats it for now..
3 in 1 punyer entry!
hahhahaha…
dasar pemalasss…

Mai Komen Skit...

