::i Know U Dear::

semalam balik dr keja terus masuk dapo..
Antu perot dah lapo nih.. Plan nk goreng mee je kot, cepat n all in one meal..
Then enche asben nk kuar jumpa kengkawan dia so dia kata takyah masak untuk dia, buat untuk aku jer..

Yeah rite darling..Xmo makan ek?
Benar ke tu?
Takpe, gua tetap masak lebih..
Siap masak, enche asben masih tak kuar umah..
So aku pelawa lagi sekali..

Me: B mee dah siap tu kalo nak makan..
B: eh takpe la B dh lambat nih..

Ewah juai mahai lagi tu..
Takpe.. Gua ada modus operandi yg len..
Gua wassap gambo ni lak..
Hohoho!

Tapi bukan nk ckp laa.. Mee goreng gua malam ni sedap pulok rasa!
Aku makan sepinggan mula tu..
Ingat nk tambah, tapi sibuk tgk CSI sampai jadi lupa nk ke dapo..
Walhal dapo ngn hall TV aku tak sampai 5 tapak!
Dasar berat vontot..

Tapi ekceli aku takut nak tambah..
kang over makan smpai lupa diri kang, kalo budak kering aku balik lapo lagi caner?
So aku biar je la mee tu dalam kuali..
If dia tak makan, esok aku boleh perangat, tapau bekpes ke opis jer..
 Balik jer enche asben dari lepaking, nampak je muka aku terus molot macam bertih bercerita itu ini..
Reli macam melayan budak 5 thn bru balik dari tgk binatang kat Zoo..excited!
Then aku saja pi ke kuali mee, ingat nk makan lagi aa.. Saja godek-godek sudip tu..

B: ada lagi ek mee..
Me: ada lagi ni ha..
B: ha biar situ, sat gi B nk makan..

Huh?
Hahaha! See… I know u laa bebeh.. Jangan laa juai mahai ngan masakan bini ni..
Akhirnyer jatuh ke kuali jua.. Wahaha!

Ive been married to u for years daling, of coz gua bley baca sangat dah peel awak tu..
Tiap kali dia kata takmo makan, sila laa buat lebih gak..
Like i said before, even gua takde anak pun, jaga laki pun macam jaga budak kecik gak kengkadang tu.. Kalo paksa makan memang takmo if mood dia ke laut..
Tapi if biar jer, lapo kang dia makan la nanti..

Pagi tadi saja la jenguk ke kuali kot-kot laa ada lagi baki yang bley aku bekpes kan before gi opis..
Sebab macam banyak gak aku tinggalkan semalam tu..
Uit?
Dah berendam dalam air dah pun kuali!
Hahaha licin tuu mee aku..

Sedapkan mee Sayang? *angkat-angkat kening*

Ok mo tido esok gua duty buka pintu opis..
Wan an! Ming dian jian.. (Good nite! See u tomorrow)

Mai Komen Skit...

