:: a trip to souk dubai ::

nope, aku bukan pi Dubai ek..
souk dubai adalah nama bazaar besor kat Algiers ni..
kira petaling street demeh aa nih..
danau kota gitu..

everything is there.. dari kitchen ware ke langsir cadar bagai sume ada..
even barangan elektrik pun ado..
kira one-stop center aa..

citernyer ari Jumaat lepas solat Jumaat tu, si Nik (asben opiser) roger ke Asrol ajak kuar..
dia baru dapat keta so nak belajar jalan kat Algiers aa..
dah alang-alang kuar, kitaorang folo sekali ar..
si Asrol pun nak pi carik bateri hp dia..

tup2 tersasar ke Souk Dubai kami..
ahhh si Nik pulak bawak Pajero!
memang sedap laa kami bersoping sakan..
dia pun memang nak carik carrier untuk anak dia…
maka ada motif gak aa nak masuk souk dubai tu..

as for me, misi aku adalah nak beli set pinggan mangkuk baru..
yang ada skang ni tak cukup serba serbi.. adiah kawen la katakan..
basic jer ado…

motif adalah jika nak buat reception jemput orang mai makan, senang!
bini opiser aku dah pesan, if beli tu biar 2 set terus..
sebab sentiasa ada back up if pecah or tetamu more than 6 person..
lagipun aku penah dah ado sejarah pinjam pinggan mangkuk opiser aku sebab set yang aku ado tak cukup..
takmo aa campur-campur kaler kan.. tak comei leww.. hew hew hew..!

hambik kauu..
macam makcik nak menjuai dah aku memborong…
nasib baik aa enche asben pun setuju ngan idea aku untuk beli 2 set for hal reception or anything..
and another set for our used..
and nasib baik gak design yang aku pilih dia suka…

then jalan-jalan tengok jubah..
im planning to buy for all my in-laws…
hmm ado brapa kak ipar/adik ipar aku ek? *kira jari*
tapi ended up beli satu je dulu… testing price..
sori gambo takde.. hehhee!
aku ingat nak sambar satu gak for masef, tapi apakan daya, mak terlalu katik..
baju sure menjela-jela sapu lantai jadinyer…
mencik!

even for Asrol, dia nak cari jubah…
katik macam aku gak, haa ini aa jadinyer…

dah rupa pinjam baju pak habib penjual unta dah rupanyer..
payah toi for us asian to find a good jubah here…
sume saiz pak arab jer baju-baju depa…
kesian kat kami hok saiz comel-comel nih…

so ok aa…
dapat je barang masing-masing, terus shot carik jalan kuar..
souk dubai ni is very tricky betui jalan dalam tu..
u will be sucked in until tah kemana-mana peginyer…
jalan bercabang-cabang.. peh tu padat!
ko lak seronot tengok barang.. ralit, lagi aa tah kemana-mana dah masuk..
nasib aa aku pegi ngan para jejaka tampan yang ado built-in GPS!
if aku sorang.. nages tetengah tu bley?

::area carpet and tilam::

then time nak balik, dan lagi tuu meng’usha tilam-tilam depan area parking ni..
sume lak dah jadi macam pompuan giler bila soping..
sorang nak beli, sume nak beli!
berjangkit-jangkit… hhahha!
aku ngan enche asben beli sorang satu…
si Nik pun beli 2 untuk bini dia gak…
Asrol je beli satu sebab dia bujang..

memasing alasan “oo nanti senang tebar je depan TV benda ni
si Asrol lagi best alasan dia..

“senang sok-sok aku stress duk sorang kat umah, aku gulung je tilam ni letak blakang keta, pi tumpang tidoq umah hangpa”

lepas je abih memborong, letak barang setempat then si Nik pegi pick up keta..
once keta dah sampai, tengah dok punggah barang masuk keta tup-tup ada orang kedai tabac (ala 7E laa) tepi tu tolong pikul barang kami masuk keta…
how nice! tanpa mintak pun depa willingly tolong..
see? baik giler aa orang Algeria part-part gini…
hishh ini yang buat aku laaagi gonna miss Algeria..

sarat i tell ya!!
sampai tak nampak dah laa cermin pandang blakang tu..
tu bawa pajero tu..
kalo bawak keta Fiat kitaorang, mau aku kena duk ataih bumbung kot!

then sampai umah, tup-tup enche asben tetinggai kunci umah kat dalam keta..
keta pulak park kat umah si Nik sebab kami naik Pajero dia jer tadi..
super nice..!
tak pepasai aku menjadi pak guard depan pintu umah sendri..

ni tak abih lagi soping nih..
more to come!
hahahahha…

2 thoughts on “:: a trip to souk dubai ::

Mai Komen Skit...

