::banjir air jamban::

tak pepasai gua ada story ari ni..
hahahha!

yap!
opis gua telah banjir di tengah musim summer!
ujan idak, typhoon idak, tau-tau tenggelam!
blup! blup! blup!

::the casualties::

horror toi membayangkan esok-esok ni abih aa berbau bilik Ambassador nihhh…
mati laaa..
karpet lak jenis beso tebal lak tu..
amik masa nak kering and definitely sure akan bau hapak punyer laa…
dah aa skang ni cuaca is not that hot.. dah penghujung summer..

itu dia punca dia..
tak semena-mena dia mencurah-curah ayor.. not thru kepala pili but from a hole bawah kepala pili tu..
cilako toi…
tempat basuh bontot ni punyer bahana, abih satu bangunan flooded!
AIR JAMBAN pulak tu ok!

and paling best tu..bilik air ni takde lubang air!
memang berenang aa dalam bilik tuu..
kemain bijak toi laa sapa kontraktor yang design umah nih…
meh sini aku nak sekeh skit!

and since there is no hole to be found, we have to swipe the water all thru the hallway, down to the coridor..

kesian Naimah, our cleaner.. dah aa this week, all the men takde tengah cuti..
hanya ada sorang je Security Guard bertugas, si Faci kat opis..
dia aa yang mengangkut segala karpet-karpet keluar and moved all the furniture..

as for me, i lend a hand oso..
wehh aku bukan bos beso nak duduk silang tangan tengok depa buat keja kat tepi…

mendayung aa aku ngan the ladies..
jenuh gak aa and air sampai ke bilik filing aku lak tu!
dah aa ada 4 bijik kotak kat atas lantai tu, aku boh dokumen-dokumen lama PA dulu yang tak larat aku nk filingkan..
hmm memang aminnn laaa…
takde sapa nak angkatkan pun..
alang-alang ko dah basah..lantak!
ko pepandai laa keringkan diri sendri..

macam kebetulan pulak tau..
dulu at our previous building before i came pun ada kes tangki bilik air pecah gak…
abih bilik PA banjir!
dah mat tu letak all his files on the floor.. naya!
by the time aku sampai, all the files i have to manage got this dried-toilet-smell!
best kan???!
hampeh toi.. i have to change most of the files’ cover..
ate dah kering rupa keropok dah!
isi dalam takley buat apa aa kan.. tak larat aihh nk potostat sume balik!

and now, again our Embassy’s building is ‘blessed’ by toilet water…
huraay!
and this time, its my time to leave..

dulu ko sambut aku ngan bilik ‘blessed’ with toilet water..
and now ko iringi pemergian aku ngan toilet water gak…
super niceeee~!

8 thoughts on “::banjir air jamban::

  1. perghhh… bergenang air mata tengok macam mana bergenangnya air jamban kat situ.. wakakakaa..nie sape yang bijak bebeno design rest room takde lobang alir air nie.. wkaakakakka

    Like

Mai Komen Skit...

