::DIY-sampul CD save bajet::

aku dah lama nak buat tutorial ni tapi asik lupa..
hehehe..
so since ari ni aku ngangkang-takde-keja free maka mari aa buat tutorial nih..
siap bergambo lagi weh.. kemain aku nak ngajo nih..
ahaks!

so today i want to teach you how to DIY sampul simpan CD..
haah gua haji bakhil nk beli sampul siap..
selagi bley jimat, gua jimat.. (ni kalo 5-thn lagi takley buat rumah banglo ni tatau laa aku!)

ekceli opis ni suka beli in bulk CD untuk hal-hal copy dokumen bagai..
so mostly takde sarung aa kan.. and nak beli bekas simpan adalah bajet!
malas gua.. mula-mula dulu aku simpan je dalam sampul surat segala CD yang aku dah guna untuk burn dokumen-dokumen dalam PC aku nih..
harus aa kan cari alternatif, takkan nk biar je CD tu terbogel-bogel tak bersarung.. malu aa dia! eh?
lagipun, i like my things to be perfect.. takde aa semak mata and semak perot gak esok-esok nak mencarik segala bala benda kan..
maka mari aa DIY.. ni aku blajo dari intenet aa, as usual..
so lets start!

amacam?
ada paham tak chegu chesue ngajo ni?
untuk lebih cantik, sila aa guna kertas kalerful ek.. nak lagi selamat, kebal n kukuh, sila aa guna kertas lagi keras..
aku guna kertas kaler A4 biasa je tu.. kata bajet kan!
so guna apa yang aku jumpa je aa dalam lemari..

ikut ati aku nak buat ala rainbow, satu kaler merah laa kuning laa biru laa..
hahahah tapi bila pikir balik, simplicity is better!
ko jangan nak wat perangai kap ya ling pulak nak campur segala kaler yang ada chesue weh..

so cantik kan? kemas je…
murah pun murah..
environment friendly gitu.. save bajet amat.. CD pun tak calar balar after this..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ehhehhehe!
aku tau sure korang tengah try melipat tu…
HAHHAHA..!
sila try, jangan malu-malu ek…

5 thoughts on “::DIY-sampul CD save bajet::

  1. my name is ivanasila sila..chegu chesue memang baguih part ni je..cuba soh lipat kain..hahaahaa itu aku maleih~buyuiazlianaabih laa kertas opiss…hahaha!

    Like

Mai Komen Skit...

