::akhirnyer kau menjadi milik ku jua..!!::

hamaigad! hamaigad!
teruja nihhhhh… hahahha!
akhirnyer gua dah dapat my precious BM!!

hihihihi..
rasa nak loncat bintang laju-laju nih…
tak sabo nak testing guna..

citernyer hari ni aku dah plan nak ajak pi beli tapi tak brani nak bukak molot..
takut karang dia kata aku gelojoh lagi!
citernyer bukan gelojoh ke hapa (even true!) tapi aku risau stok dah abih sebab tau je la kat Algeria ni, depa tak simpan stok banyak for one model.. apa yang ado kat atas rak, itu je laa.. jangan nk harap ada dalam stor ke hapa..
if abih on the rack, maknanyer kena tunggu stock yang tah bila2 nak mai…

Puan bos aku citer aritu kat kedai satu ni ado juai murah from the shop that we used to buy electrical goods..
kedai kecik je so im soo worried stock abih if pegi lambat2..
which is true, memang dah abih time kitaorang sampai..
reli-reli keciwa.. tapi laju-laju aku ajak pi kedai (mahal) yang biasa kitaorg pegi tu.. aritu aku ada tengok dah tapi sebab rega a bit mahai from the one Puan bos aku citer, aku takde aa nak beli time tu sebab nk cekidaut hok kedai murah dulu khen..

nampaknyer takde rezeki nak saving..
aku dah tak kira..lantak aa aku NAK JUGAK!
tade nak sabar-sabar dah..
menggeletar dah jiwa raga nihh..

sampai-sampai umah rasa nak je terus menuju ke dapo pepeluk BM tapi taknak aa tunjuk sangat ke enche asben..
satgi berbakul-bakul dia perli aku!
hahahah..
tahan perahsaan ek..
wat-wat releks..

owh its in french menu dia tapi nasib baik buku manual ada in English..
so its ok..
how hard can it be to handle a bread maker rite? cewahhh..
walhal debo ati ni nak try guna..

so bila dah malam, baru aa aku unpacked my BM from the box and try switching it ON..
ok bley nyala.. esok bley testing wat roti ek..
kena test skang.. if ado rosak ke hapa, sonang anto balik ke kedai ke hapa..
time aku snap gambo ni sibuk enche asben masuk dapo gak..
mula aa dok perli-perli..

enche asben tak abih-abih ngan ayat men’downgraded aku..
dok cakap i wont be using much BM ni..
dok cakap esok-esok berkulat aa mengumpul habuk dalam lemari..
hoh!

gua diam je.. malas nak menjawab..
lantak!
duit gua, sukati gua nk beli apa..
dia lupa tu dia beli blender jus tu pun bakal mengumpul habuk dalam lemari..
siap aa telinga kau esok-esok aku perli balik..
counterstrike!!

cakap laa apa nak cakap pun time ni..
chesue kebal.. tak lut ek..
ati dah puas dapat BM ni..

“buat tak buat blakang kira, janji ADO!”

ok ok..
chesue nk sambung stadi buku manual..
ado dia boh sekali buku resepi tapi pundek toi takde English!
satu keja aku nak bukak dictionary nih..
eh? tadi bukan tengah happy ke?
hahhaha..
ok ok sambung senyum balik!
lalallala~
< (^^,) >

10 thoughts on “::akhirnyer kau menjadi milik ku jua..!!::

  1. buyuiazlianahehehe..esok2 penuh blog aku jadi blog resepi meroti je nih..puanstoberiif convert ikut rate black market, quite cheap aa..sini takde roti ala2 gardenia tu aku nak jugak benda ni..n aku pemalas nk uli doh! hahaha..

    Like

  2. my name is ivanabalik mesia men tunding2 jari je laa balik..kata pemalash..mih mih mih!pnsusulepas ni blog ni jadi blog masak je laa..eh? bukan selama ni dah jadi ke? hohoho!

    Like

  3. Hye che su,Kita kat sini pun bukan main gigih mengumpul barang2 elektrik dia sebab quite murah..nanti da balik malysia for good,bila da start keje kt mslysia,takut benda2 ni tersimpan rapi je dalam store tak berusik….he9

    Like

Mai Komen Skit...

