::blending blender::

hola eberiwan!
yes aku nak start sapu sawang-sawang kat blog aku ni hah..
itu aa dia bila pemalash, mau berminggu-minggu aku tak nulis..
cuba kalo mai rajin tu, citer kena gigit semut pun aku nak up!

owh ari ni story nyer adalah Blender enche asben ek..
arini baru kuar dari kotak and rasmikan!

kemahin lama nak tunggu baru arini nak rasmi!
walhal dah beli since ari Sabtu..
dah aa aku geram Bread Maker yang dok mintak since berbulan lamanyer, idak dibeli-beli pun..
konon beli tu nak buat jus time buat farewell party untuk bos aku ari Sabtu ari tu..
hoh.. nan ado punn dia buat!

see? kalo dia barang dia nak, lajuu je dapat.. aku nyer kemain wat proposal, berzikir tepi telinga non-stop, haram dibelinyer..
dok nanti..nanti..nanti..
dia punyer, baru TERPIKIR nak buat jus, terus rembat tanpa halangan..
tak kira, aku nak tuntut jugak minggu ni Bread Maker aku!
kalo takde, aku terbalikkan blender dia ni hah..

so tadi buat aa jus tembikai..
ingat nak beli hand blender je tapi dah alang-alang, tangkap yang tahan lasak terus aa..
berat giler blender nih..
jug dia tu adalah kaca for 2liter punyer saiz.. hok ni bley blend ais sekali and seswai untuk wat smoothie..

dah memacam idea mai ni bila tengok blender nih..
segala buah kitaorang nak experiment lepas nih..
suka!
tapi depends on tahap kerajinan orang rumah ni laa..
ahahha.. mai mood malas secara combo laki bini, aku rasa mau tersadai je benda alah ni dalam kotak!
hehehhee…

tak sesabo tangan enche asben nak enteprem dalam gambo..
minom ayo tembikai ni dah feeling macam bulan pose pulak..
hehehe..
kekembung kitaorang minom arini..
kalo ada laici ni lagi IN kot nih..
fuhh~!

time makan dinner tadi, kemain enche asben and Asrol bincang konon nak bukak gerai juai ayo tembikai kat orang Algeria!
hahahah tinggi toi impian..
sebabnyer orang algeria ni, depa tak reti minom jus tembikai.. pada depa, tembikai adalah untuk makan gitu je..
bengong jugak disitu..
kerugian sungguh.. walhal sini tembikai bebeso bila time summer..
tak penah lagi kami jumpa mana-mana tempat wat ayo tembikai..
memang ado prospek kalo nak buat..

hehehhee..
macam laa rajin sangat punn!
dah dah.. ghentikan laa angan-angan tu..
nak blend buat minom sendri pun femalash, lagi nak serve ke orang!
lupakan je laa…

eh ok, aku nak pi mandi..
dok kepam daki lama dah ni..
babai!

7 thoughts on “::blending blender::

  1. my name is ivanausahawan la sangat..arini niaga, esok tutup gerai dah! hahahah..illakan..nasib baik bukan bulan pose!aujinzmemang pun..bergelas2 hentam semalam..b’round2 jugak laa marathon ke toilet! haahahakekucingkatzaku tak kira dah demam tak demam..hehehe benda sedap jgn pikir pnjang..

    Like

  2. tahu tak…aku ada blender serbaguna. yg bleh buat ice blended segala juga. tp hanya sementara je rajinnya. selebihnya, aku guna buat blend bawang kalo nak menumis. huhu.mujo dia byk bekas2 yg bleh ditukar2.

    Like

Mai Komen Skit...

