:: first day as a married-bachelor ::

semalam mangkit pepagi siap-siap untuk ikut nganto enche asben ke epot..
ati adalah blur-blur ayam..
aku pun ikut sama bersiap-siap untuk transit sementara 10 hari ni kat umah opiser aku tu yang aku tau, serbis internet dia baru je kena cut sebab dah mati tak bayo lagi..isk! isk!

flight enche asben kui 10.10pagi..dijangka sampai petang esok nyer kot kat mesia..
before leave, enche asben dah make sure everything is set for me to face Algeria all by masef..
tinggai duit.. beli ayam daging siap-siap (macamkan bini ada selera nak masak makan sengsorang nih)
dan juga berkati-kati instruction and nasihat on how to survive on my own..

pehh!
bila gini baru aku tersedau betapa aku bergantung banyak kat dia selama duk sini..
everything i take it for granted.. sume harap dia buat..
uhuks!

lepas dah anto enche asben check-in.. terus balik ke umah transit..
and the horror began..
pintu nak masuk bangunan tetiba stuck takley nk bukak..!
bahbi sangat…
walhal before that takde dia wat perangai.. ekceli enche asben risau aku takley bukak pintu umah je sebab kunci dia kena force sodok kuat-kuat sikit..
ini blom apa-apa, pintu bangunan dah wat pangai dulu…
huwargghh!
berpeloh-peloh gak aa aku menggegau pintu tu..
ive tried to buzz ALL doorbells tepi pintu tu kot-kot ado yang simpati tolong bukak from inside..
nan ado!
bangunan ni dikira baru and takde ramai tenant lagik..
demyu pintu!!

last effort, gua tercall jugak EO aku untuk mengadu.. but the minute ive called him and said pintu wat pangai, dan-dan pintu bley bukak bila aku push hard ngan badan aku..jilako!!
tak pasai-pasai gua dah menanam perasaan risau ke ati EO aku..hahahha!
bongok punyer pintu.. bikin malu anaa saja laa..!

panjat tangga and terus ke umah transit..
tengok-tengok kali ni pintu umah kemain senang nak menjolok masuk..
hoh! sakit toi ati aku..
masuk-masuk umah je terus sambung blur-blur ayam aku..
its SATURDAY and no internet in this house..
enche asben ari tu dah siap belikan few new dvd tapi sayang pulak nak tengok.. satgi cepat abih pulak..
aku ni  kalo hadap dvd satu hari straight non-stop buley abih sume stok tu kang..

last-last hadap tv sambil surf channel..
nasib baik aa tv dia besau..suka toi aku..
umah aku tv zaman paleolitik kotak beso tu.. tuan umah takmo tukar hok plasma..
walhal bayo umah beribu dolar sebulan.. dah laa bayo sedebuk for setahun..
bila mintak ganti tv sebab rosak, tah tv sekenhen sapa dia angkut kasi aku.. kedekut pahit!

tv tade citer best, hmm layan gak aa dvd sambil makan megi..
then tetido depan tv..
mangkit-mangkit dah petang.. mandi-manda and put on my pyjama..
again masak megi goreng pulak.. layan depan tv and get ready to sleep..
tutup-tutup je lampu, terus terbeliak mata..
aduihh tempat baru all by masef, amat tak best rasa.. mula rasa macam someone is watching me in the dark from the corner of the room..
cis!!
put a pillow on my left side and hug my teddy on my rite (yes aku angkut teddy aku dari umah)
covered my toes with blanket!
force shut eyes.. lelap~

then termimpi citer antu!
bongok!!

and i have to repeat all these until 22hb…
oh god!

7 thoughts on “:: first day as a married-bachelor ::

  1. btul weh…aku pun camtu gak rasa tu ari. baru sehari tu. aku tak boleh tido. bongok btul. dan aku mmg tak tido smpai ke pagi. pegi ofis da mcm zombi.. weng palahotak. lps tu nak bawak keta pun menggigil. true, kita take 4 granted time derang ada 🙂

    Like

  2. aujinzkurang risau dia kot sb letak kat umah transit bebetui depan opis..24jam ado polis n security guard kt opis tu..buyuiazlianakhenn..reli ok rasa org tgh tgk aku tido..demyu imaginasi!

    Like

Mai Komen Skit...

