::scary country::

sometimes it juz scared the shit out of me to think of going back to Malaysia these days..

its too freaking weird baca-baca berita jenayah kat sana..
too scary bila nak banding duk Algeria yg sah2 laa ado masalah terrorism and such..
now even at your safety own home is not safe anymore..
masih bley kena simbah ngan asid tetengah tido jugak..
kena simbah tetengah jalan pun ado berlambak kes..
they throw the shit at you juz for the fun of it..
suka kot nak mencacatkan orang tak berdosa for the rest of his/her life!

tu belum kes berparang sana sini bila gaduh or tak puas ati at someone macam citer young and denjeres..
tetak sesuka ati in public.. tembak dedepan umah orang tu..
fuhh!
doesnt that sound scary..?
hari-hari ada je kes jumpa mayat sana sini kena bunuh..
tu blom kes eksiden-eksiden maut lagi..
wehh kalo jalan raya mesia tu macam Algeria, aku caya lagi aa nak eksiden2 nih..
tapi, really??
tu blom kes branak macam mak kucen merata2 and buang anak macam sampah!
and oso kes sumbang mahram yang berleluasa skang kat Mesia..
yang terbaru ni kes bapak tiri rogol anak tiri tu..
dari umo budak tu 7 thn katanye sampai 14thn skang ni dia..
how horrible is that!!
dah makin tak bertamadun orang Malaysia skang ni..
dah jadi macam zaman jahiliah!!
dah tak reti nak beza mana darah daging n all..
nak cakap bini takde.. ada!
taknak yang sah, ko suka hok dosa, nak bohsia budak skolah, bersepah tepi pavilion tu.. pi je tala..
nak cakap Mesia tak cukup pelacur murahan, aihh berlambak je masuk Mesia tu guna visa pelancong wehh..
muka pan-asian ado, minah pinoy ado, middle east..sume ado!
tapi tetap ko nk p*pet umo 7thn!?
watdefak is wrong with u???
aku ada baca kat forum Cari on this topic juz to check who was this scumbag..
then aku terbaca ada satu komen from this dickhead yg mention as if budak tu syiok kot kena gitu sbb keep on silent for 7years baru nak report..
eh eh bangang pulak kau ek!
does he knows how that girl felt selama ni..?(yeah aku rasa lelaki sbb hanya orang yg takde vagina je yg mampu komen mcm tu)
since 7years old dia kena rogol..
budak sekecik tu bila dirogol, and for sure jugak akan diugut , sure aa takut and bila dipupuk2 perasaan yg terpendam tu for so long sure aa dia percaya that no one could help her and dia adalah helpless..
tapi aku bangga dia mampu kuatkan ati utk pegi report for the sake of her adik.. takut jadi mangsa macam dia..
i used to blog bout my own experience when i was a child..
i got molested by an oldman that i used to call Atuk, who i trusted, who everyone saw as orang baik-baik..orang mesjid!
huh.. masjid aa sangat!!
at that time, i was scared to tell and i remembered, me and my fren (oso victim) did tell our moms tapi none believed us..
when u are that young.. ko tatau that thing was wrong and u intended to hide it from everyone and dont want anyone to know coz u are ashamed of it..
ko rasa ko yang salah and mebi kotor..
like me.. time tu aku tatau that thing Atuk did to us was called cabul!
aku dah keja kot baru aku tauu siut..
all i know, aku konpius dengan cara dia tunjuk sayang seorang atuk kepada kami yg pangkat cucu to him itu adalah betul idak.. coz i didnt know!
selama ni arwah atuk aku tak penah buat mcm tu kat cucu-cucu dia even he loved us dearly..
but the truth is aku tak selesa with his act and i kept silent and tried to avoid him..
which i truly bersyukur coz mebi by that, i am saved all this while..
so u see…
bukan salah budak tu if she kept her mouth shut for the whole 7 years tu..
lain aa kes budak 14 taun tak reti tutup molot dia and vangga takde dara tu..
haa itu memang betui dia syiok siap war-warkan kat blog..
owh tu citer lain ek..
hehehhe..
aku memang suka lalut lari topik..
tapi reli aa aku kadang-kadang jadi takut nak balik Mesia for good..
even time aku balik cuti dulu, nak pi KL naik LRT pun kemain enche asben pesan macam-macam.. takut jadi apa2 lelebih lagi byk kes peragut time tu..
aku bila nak jumpa kengkawan kat KL i prefer to take the LRT coz its cheaper and time consuming bila pikirkan jem n parking segala..
tapi bila sampai kat stesen LRT je aku dah takut..
contoh kat Bukit Jalil aa sebab tetiba aku rasa macam dekat Nepal or Jakarta!
kemain aku kepit handbag and mata lilau sana sini..
how can this be rite? its our own country and we cant even feel safe anymore..
takut pulak aku nak ada anak and membesarkan anak-anak in this kind of future..
i hope negara kita kekal aman for the sake of our children..
haih..
tak reti pulak nak buat ending..
TV pulak menggoda2 gua skang ni..
takley fokus dah..
hehehe..
gua tarik diri dulu ek..
lalalala…
5 thoughts on “::scary country::

  1. betol! mmg tkt bkn ckp kt bandar2 besar, kt pekan2 kecil pn rs x aman, dgn org luar bukan mesia yg kemain rmi sana sini.aku pnh bersembang dgn seorang penduduk Thailand ms kursus dl, dia sendr pn ckp dia tkt nk pergi KL (org luat KL jelah yg dia tau pn kan) sbb rmi peragut. See? pelancong pon tau ok Malaysia ni menakutkan.

    Like

  2. marina monroew’salam anty..tu aa rasanyer kalo sume register Tanjung Rambutan, dah bley buat sebuah negara kot kat institut tu..buyuiazlianadah mcm maskot terbaru mesia pulak peragut2 ni kan sampai org luar pun bley tau..aku lebih brani nk jalan sengsorang in this country rather than Msia kengkadang tu..takut kena ragut!

    Like

  3. aku yg baca komen2 bodo kt forum tu rasa sakit hati jer…..apa diaorg ingat kena rogol tu syok ke??? kena rogol okeh?? aku yg dh kawen 11 thn nih pon mmg malu gila bila kwn2 berkongsi cerita XX dgn suami sampai aku tegur, blh tk jgn cerita aku tk suka dgr. inikan nk cerita kisah dlm bilik sendiri kt kwn2 rapat ke, adik beradik ke….nk tya benda2 XX kt mak aku pon pikir byk kali nk susun ayat mcmana sbb malu. inikan pulak budak kecik nk bgtau org yg dia kena rogol??? rasa nk starlight jer org yg ckp kenapa tk report awal2, may be dia pon syok….gerammmm mak!!! sori la tetiba emo pulak kt blog ko, che su…. 🙂 maklum la….mak emosional!!!

    Like

Mai Komen Skit...

