::stop being annoying plzz::

dah lama tak berapi dalam blog kan?
feeling-feeling suci this lately *sambil betulkan selendang*
hehehhee…
NOT!
ive been eyeing this one particular used-to-be-fren of mine in FB..
when she started to rant..ow my gawd! SUPER ANNOYING ok!
every 5 minutes gap dia up status yang berbau RIAK..
semua about what expensive things she got aje..
im not saying anything here but me and my frens kenal sangat minah ni..
we used to hang out together di zaman kegemilangan hatrok suatu ketika dulu..
time young & denjeres!
and she is not that angel aa..
tup2 kedengaran nak kawen.. ngan mualaf kayo lak tu..
yeah, a goldmine for her!
and suddenly dok kuar hadis ‘copy-paste’ kat status..
penuh newsfeed gua ngan hadis2 dia jee..
kemain letak link islamiah belaka..
for a while, me n my frens felt a bit awkward and termalu alah jugak ngan diri sendiri bila tengok perubahan drastik dia tu..
iyer aa dia dari teruk perangai, suddenly insap jadi ostazah pilihan khennn..
and tambah drastik lagi, she started to wear hijab..
and thrown away (katanyer) baju2 tak cukup kain zaman clubbing dia..
ok till that moment, i felt a bit respect aa jugak..
tuhan bukak ati dia untuk berubah..
coz i know how she ‘rocks’ di zaman jahiliah kami dulu so its good tho if she wanna change for the better..
then after married.. and everything changed!
she started putting status2 hal kemewahan dia..

satgi nak gi tengok condo bla bla bla..hubby nak beli..

owh hubby nak tukar keta bla bla ke keta Passat bla bla..

esok nak pre-hanimon obersi..then lepas tu hanimon ke Europe! oo hotel i duduk tu view cantik u shud try, rega Rm2k sehari semalam..

hubby beli jeans rega seribu lebih *sambil upload gambo tag rega suar jeans*

hubby beli deco rumah sume cost 2.5k

and the list goes on and on..
omg! u are soo annoying biatch..!
if aku bising kang orang kata aku jeles la pulak kann..
hoh! if berlagak ngan duit laki, sila simpan tepi okey..
yes u may put whatever u want on your bloody-status..
its YOUR FB anyway..
tapi pliz aaa.. selaraskan keinsafan ko tu.. tau tak cara ko tu adalah berbau riak?
and people around you rasa status2 kau adalah menjengkelkan..
dari mula nak respek terus rasa nyampah..
its ok aa ko nk letak apa sekalipun.. iyer aa ko tak penah merasa mewah kan… tapi tak perlu aa ko letak HARGA sekali wehh…
kongsi kegembiraan dapat benda mahai is ok..but once u mentioned the price, jatuh hukum berlagak dah tu yong…
aku pun kadang2 letak gak apa barang aku beli kat FB but i didnt mention the price..
sendri2 tau dah aa..
owhh.. bercuti di obersi, tudung jadi David Copperfield ek..
and bila orang tego mana tudung.. jawapannye tak guna gak pakai sebab dia pakai lengan pendek kat sana..erk?
jeans rega ribu2, galas hengbeg Gucci.. baju lengan panjang laki tak mampu beli ek?
#epic
eh i juz realize laa..
aku rasa minah ni dah block aku dari FB!
hahaha.. sebab semalam aku ada up satu status sarcastic..
mebi terasa kot.. kekekek!
aih baru nak terasa ke? walhal this is not the first attempt aku boh status sarcastic untuk dia..
aku rasa sebab komen laki aku aa nih..
kemain detail pulak dia describe status aku tu tuju ke sapa..
its ok..
tak menjadi luak apa kat aku..
tapi kurang dah aa entertainment aku lepas nih.. kekekekek!
aku harap dia berubah je..
sebab aku tengok kemain ramai pulak dok melayan like2 status berlagak dia tu..
no one step forward untuk menegur..
aku nak tegor, macam awkward pulak sebab penah bergaduh once upon a time dulu..
FB ni pun dia yg add aku.. aku approve je but never say anything..
we keep on stalking each other’s life silently gitu..
klazz kau maria khenn! hahaha..
if nak berubah, berubah leklok..
tuhan tu kasi peluang sekali je..
sila perbetulkan niat and buat bebetui…
bersyukur laa ko tu dapat kawen akhirnyer ngan orang kaya lak tu kalo nak dibandingkan ngan kengkawan lain seangkatan yang not as lucky as u..
and if nak bersyukur tu, bersyukur la seikhlas ati.. sila jangan macam ni ek..

“ALHAMDULILLAH.. dapat jugak beli hengbeg Gucci rega 4ribu ni”

lempang ngan spanar, terus jadi Mail Lambung~!

11 thoughts on “::stop being annoying plzz::

  1. aku takleh tahan ok. ada gak spesis ni. cerita nak indah je. barang nak branded je. padahal dok meminjam sana sini tak reti bayar. tah mmg ada ke tak pun aku x sure. but anyways. aku stress terlebih. n meluat. so untuk tak terus sakit hati. aku unfollow ke apa semua tu la. malas amik tau dah. 🙂 lapang dada mak uols.

    Like

  2. Aku kah? aku kah??Aku tayang beg gucci ‘pak black’. aku baru deactive fb.. aku kah? muahahhahaha…aku pun tak suka spesis camtu.. cam bagus.. walaupun memang betul la tu dia bagus sebab ada beg gucci rega 4k weiii.. hiks…

    Like

  3. lovelywabersyukur gituuu kekdahnyer..dont try this at home ek..pnstoberimeluat bila dia mention rega for everything weh..aritu mention anak tiri bedah apendiks rm14k..harus ke ksi tau bil spital?baru nk respek dah jadi nyampah..peejaku stress gak bila baca status2 gini tapi entertainment noks jadi bahan aku ngan kengkawan..hahaha!ekceli aku baru ingt nk hide status2 dia tapi dia dulu dah block aku!terasa la tu..sapa makan cili dia aa rasa cibai..lalala~annie han yeon rinahh ko kalo tayang gucci aku tak heran..ko tu duk mana noks..mmg layak galas gucci..duit sendri hokey!mak respek lagi adoo..

    Like

  4. salam, rasanya selama ni aku rajin baca je entry ko, ok kali ni aku nk komen ah.pasal menunjuk kt FB ni aku perasan lama dah. Ade je kawan2 aku mcm ni. tp bak kata ko kalau time bosan bagus gak ade ‘entertainment’ mcm ni.hahah!ade tu siap buat album lg nak tunjuk umah dia (perompak tengok mai rompak baru terduduk kang)tu blom lg kisah kawan2 aku yang msk butik coach pastu boleh lak wt storyline dari nak beli then dipersuade by salesgirl terus nak beli..apakah?stotyline ok..storyline..tak leh blah.hahah!belinya pun seketoi je begnya ha….aku igt beli sepuluh. coach je baru…(walaupun aku sebutir coach x pakai, hehe)

    Like

  5. buyuiazlianasalam..teruja ko ek nk komen tajuk ni..pergh kawan ko wt storyline?hahaha gigih toi perasaan dia nk bercerita..like we care sgt nk tauuuu..aku silamba je pakai Coach petaling street wehh..siap galas sampai ke europe dah..hahaha!pjotleehaah..kakak angkat ko laa tu..hahahah!kekucingkatztayang eskrem keladi lagi weh..err aku nk perasa dokyan!

    Like

  6. Assalamualaikum…..pes time nih nk komen. Kena arrr bg salam kt tuan rumah dulu…..dlm fb aku dulu pon ada gak spesis lagu tu, tp sedara seben aku hokeyyy!! Setiap saat up status annoying n status ferasan…..last2 aku pon lupa aku hide ke or aku remove dia terus dr fb aku. Malu kt kenkwn weyhh kalau derang tgk…..

    Like

  7. iekan78assalamualaikum..hamboi sekali kasi salam daaa..mcm nk masuk umah juai jamu je kekdahnyer nih..hahah!tapi mmg aa kan, dlm tiap list fb kita sure ado seko spesis gini..jgn malu, jadikan bahan Melodi je lengkali! hhaahah..

    Like

Mai Komen Skit...

