::apalah ertinyer merendangku ini::

apalah ertinyer bila masak lauk grand-grand tapi hadap sengsorang..

isk! isk!
wahh drama sangat kau chesue..
hehehe..
owh arini gua home alone..
enche asben kuar dinner with his Malaysian fren yang keja kat Algeria nih..
member dia baru balik cuti kat Mesia so ada aa skit barang dia bawak nak kasi..

despite home alone, perot gua tidak kenal erti alone2 tu..makan tetap makan..

so ari ni since dari opis lagi aku dah tingin rendang..
tup-tup enche asben peringat dia makan luar arini..
ahh tak dulik.. tetap nak merendang malam ni..
owh this time, i make some adjustment in the resepi..
sebab stok cili kering aku dah seciput..
maka kita substitute ngan bahan lain..
and aku lak malas nak gunting-gunting cili kering tu, nk rendam2 dulu..nak blend2..
ahh malas! malas!
shortcut plizzz….
so here goes!
RENDANG AYAM SHORTCUT CHESUE
Bahan-Bahan
Ayam
*Bawang beso
*Bawang putih
*Halia
*Serai
*Kunyit hidup (guna serbuk if takde ek)
*Cili api (merah)
*Serbuk cili
Santan
Kerisik
Daun kunyit
Gula garam
Cara-cara:
863287d81fb051ea1973530885a469fa Blend sume yang bertanda * then peram kat ayam skit.
2 Panaskan minyak and tumis bahan blend and ayam.
4199061f501eca26b90b5269a52bb4f5 Dah didih skit, masukkan santan.
4b5fbfda470b94ce413638d9b844d384 Tunggu kering skit then masuk kerisik.
5 Lastly, masuk daun kunyit yang diracik halus and perasa gula garam.
a9017f2016d43e92886505be6e13ce91 Kacau2 sampai kering takat kesukaan korang and hidang!

fuhh layan lak ngan nasi pepanas..
terus gua tak jadi pi mandi dulu, ceduk nasi terus bismillah~!
terbaikkkkk i tell ya…
7 thoughts on “::apalah ertinyer merendangku ini::

  1. aku baru je mkn prosperity beger aku buat sendiri taidk.. tgk blog ko ada rendang. lama aku x mkn rendang. blk ni nak masak rendang la.. fuh fuh.. harap menjadik la rendang tak pakai serbuk megi ni!

    Like

  2. nqrceh..minah shortcut jugak rupanyer..izhahaha aku takde menda nk belek weh..so aku belek aa kuali senduk kat dapo tu ate semedang je lapo..dah aa kehendak kemain tinggi..

    Like

Mai Komen Skit...

