::bekojo la kito, sekuek nyo!::

so amacam cuti panjang korang?

hepi terlentang terkobak kat umah?
puas dah ukur jalanraya kat mesia?
roboh dah soping mall korang panjat?
yap! aku tengah dengki nih..
sebab ari ni aku dah kena keja!
boring giler…
boring bukan pasai takde keja..(pasai pe boring ek? entah! saja gatai)
keja berlambak ni hah.. tak dan-dan enche bos tu masuk je opis terus memanggil-manggil..
eeee.. time ni aa how i wish he could have gone outstation kehapa for a very VERY long time..
ghimas perot aku aa!
and PC aku pun sama musibat nih.. pepagi dah wat perangai bastet dia..
rasa nak hempas2 ke tanah je CPU nih..
tah hapa carutan yang patut aku kasi ke dia ni pun, aku tatau dah..
abih idea..
……….
hmm buat keja sampai tak sedau dah nk masuk lunch hour..
sesedau enche bos nk kuar lunch dah..
and im still terkial-kial depan PC siap kan itu ini..
ahhh takley jadi ni..dilayan sangat keja-keja ni, sampai tahun depan tak abih-abih!
layan milo dulu aaa sepam..
perut kena dilayan jugak kan..
talk bout milo..
sometimes it does make me smile a bit..
even for others, benda kecik je nih.. tapi for me, its kinda cute!
hmm..
stok milo aku kat opis ni aku bawak dalam tupperware kecik..
every 2 weeks gitu, aku akan bawak balik tupperware kosong tu to be refilled at home..
tapi aku tak penah refill sendri!
EVER!
yap! enche asben without fail, akan refill kan tupperware tu untuk aku..and put it on the table so that i could see it and bring it to the office..
tiap 2 minggu sekali aku bawak balik tupperware kosong and put it on the table kengkonon ‘aah satg la aku reload, gi mandi dulu’
takde aa nk basuh ke hapa ke dulu..
juz that!
hehehehe… perangai sungguh tak indah ini pompuan laa…
then bila esoknyer, aku pasti akan tengok bekas milo aku tu akan full and cantik je terletak atas meja, ready for me to carry back to the office..
so sweet kan?
at least he awares of bini dia yang asik laa menggelupur ngadu lapo kat opis hari-hari..
so dia akan pastikan stok milo aku fully reload each time..
tu blom pepagi dia akan tanya nak roti croissant tak..
hikss..*syahdu*
even if aku bawak balik bekas makanan aku tapau dari umah, i never wash my bekas tu..
juz put it on the table..
each time, enche asben akan basuhkan..
its not that im bullying my asben!
nope, tapi dulu bila aku basuh bekas aku dia komplen still berminyak lagi la apa laa..
hmm terus aku tak basuh dah..hehehehe!
sila kan B… i know u laf me!
kekekeke…
tapi pada aku, thats what we call cooperation in marriage!
selama aku kat mesia dulu, EVERYTHING aku buat.. segala menyental toilet, masak, basuh baju, bayo bill, kemas umah..sume aku laa!
kami dan setahun je kot kat mesia as husband n wife before kena campak ke sini..
memang takde laa enche asben nak hadap hal umah selain pi keja balik keja, makan, mandi, tido gitu..penat katanyer!
tapi since duk sini, EVERYTHING dia handle!
and im proud of it!
in fact, better than me when it comes to housekeeping…
and now tiap kali aku memasak kat dapo, he never fail to be there in the kitchen with me.. buat-buat sibuk tah kehapa..
even kengkadang aku rasa nk halau je dia dari dapo aku sebab nyemak.. orang nak duk kat sinki, time tu aa dia nk duk situ gak..hoh!
tapi deep down inside, i love to have him around, helping me..
owh dia dah teror wat sambal belacan weh..
kagum mak, noks!
but that is another story la ek..
this is not a puji-laki-sendri kinda entry ek..
ini juz my way of showing appreciation to my asben..
mebi he didnt realize how i see it selama ni…
segala apa dia buat, even the smallest things he did..
aku perati eckeli.. and aku hargai..
he put a lot of effort selama tahun ni…
improved from zero to hero!
and i can totally depend on him selama duk Algeria nih..
in everyway..!
dulu aku takut nak mai sini sebab ingat aku yang kena handle everything like i used to in Malaysia..
dengan beban kerja nk kena hadap..nk jaga umah lagi and laki segala..plus we will be living in a totally different environment!
tapi i was wrong..
throughout these years, he helped alot…!
in fact, aku yang bergantung harap pada dia…
now i can less worry bout half of it..
and smile all the way thru 🙂
hmm tapi tang masak je masih fail!
penat acik train.. tak lulus2 jugak..
soh cuci ayam pun takut! apakan nk soh masak..
*tepuk dahi*
oh well, i still love u B!
p/s- sorry for the mushy-ness.. tak sengaja! kekekekeek….blame it on the Milo!
7 thoughts on “::bekojo la kito, sekuek nyo!::

  1. pnstoberimahai ka skg? biasa aa aku jenis setahun sekali beli 3kg punyer pack, mmg tak pasan aa part kenaikan harga pasaran..hmm milo 3 in 1 aku slamat dah awal taun lepas dah abih..setap tak tahin!

    Like

  2. Syukur laki gtu chesue.. Kalau aku, memang menggelupur tahap dewa kut sebab laki aku tak pernah buat keja rumah seumur hidup kut? Masa aku pregnant jer dia suka buat sandwich ciptaan dia sendiri tp sedap laaaaTapi… i still lef dia tu . hahahahaha…

    Like

  3. kekucingkatzyap..sib baik ada peningkatan dalam menuju wawasan 2020! hahahah..kakakdegiltu aa syukran amat..ada rahmat kot tercampak ke negara Algeria nih..heheh pandai gak somi mu wat sandwich..at least ado aa gak tu..*pat on the shoulder!*

    Like

Mai Komen Skit...

