:: western wiken ::

this week aku adalah super malas!
memang malas nak memasak beberat so kita main instant saja lah ek..

mula ngan ari Jumaat, lepas je enche asben pi semayang jemaat, aku start my mission..
Chicken Cream Soup instant punyer cap Know! hohoho..tapi dasar terlebih efisyen, tak sah kalo tak oter benda senang jadi remeh untuk jadi my own recipe!

maka aku blend kasar button mushroom kasi campur dalam soup tu..
hehehe.. maka sudah up jadi chicken mushroom soup laa..
tapi apa ertinyer makan mushroom soup tanpa garlic bread kan..
so mari google cara nak buat..
gigih aku soh enche asben beli roti baget sebab nak gu kan ngan cream soup nih..

hasilnya…

super simple!
and enche asben mula-mula yang tak yakin ngan kebolehan aku wat garlic bread setarap pizza hut pun cakap sedap (dalam ati je aa, nk puji dedepan takde aa)

GARLIC BREAD

1/2 baget (roti perancis)
2-3 ulas bawang putih (tumbuk halus)
1/3 butter (ikut roti ko panjang mana nk sapu)
garam
dry oregano
dry parsley (ni aku takde)
serbuk lada itam
bijan (optional)

CARA-CARA

1. Campurkan butter, garlic, and segala perasa dan kaco kasi rata sume.
2. Potong baget jangan kasi putus, then sapu in the middle of it ngan campuran butter tadi.
3. If ada lebihan butter tu, sapu tang luar baget and tabur bijan.. ni untuk effect lebih cun je.. if tak suka, abaikan..
4. Balut ngan aluminium foil and bakar dalam oven 180degree selama 20 minit..

senang kan?
hmm…sampai 2 round laa aku wat roti garlic nih..
laju je enche asben makan..
makan rebut-rebut memang best!

esok-esok buley buat lagi!
lalalalaa~!

4 thoughts on “:: western wiken ::

  1. intanberliantu aa dari tak reti jadi superchef dah bila dok obersi nih..tapi kek akak still fail! tengah mencari kekuatan nk try your resepi ni dik..asik2 bantat je kek akak..mencik toi!

    Like

Mai Komen Skit...

