:: that is soo Algerian – parking side ::

hahahha ding dang datang lagiii!

ow em ji, gua jumpa bahan laa beb dalam laptop gua..
hahhaha! ok kita gelak jahat dulu seround sebelum mengumpat ek..

HAHAHAHA!

ok skang kita start..
ni dah lama citer ni tapi aku biasa aa, paparazi..
apa yang aku pasan sepanjang kat Algeria, if ada peluang, aku akan snap gambo lelaju secara curik2..
owh.. sini takley nak tangkap gambo sesuka suki ek..
sila jangan wat perangai photograper kat sini..
nampak dek polis, harus dia mintak kamera ko nak tengok apa yg korang tangkap!
(aku penah kena dahh…mcm kan aku nk bom bangunan negara dia je..muka terrorist sgt ke aku ni?)

hmm kejadian ni depan Kheyar (supermarket yg tak super langsung!)
sebabkan ari tu bukan time parking sebelah side tu, maka aku kena jadi pak pacak dalam keta while enche asben turun pi beli barang dapo..
aku kena jaga keta juz in case kalo polis mai, dia kalo tengok takde orang, dia akan clamp tayar  ko sebab park kat tmpt takley park..satu hal pulak nk bukak dia bukan senang..memacam prosedur! itu nenanti aku citer aa..

tetengah tunggu tu, ada aa satu makcik ni park depan keta aku..
and bukak pintu terlangah gitu je..

::ekceli lagi luas dia bukak sbb dia GEMUK::

knowing that Algeria is a left-handed drive.. so belah pintu bukak tu adalah bahagian driver la..
and sebelah tu adalah jalan raya tengah bizi lalu-lalang segala..
becoz of our parking side ni di konker oleh keta-tak-makan-saman like us, maka jalan raya akan jadi muat-muat untuk satu keta je jalan at one time la..

::tah hapa dia kelebet dalam tu tertonggeng2::

kemain lama dia terpelahang kan pintu dia weh..aku dah geram dah tengok..
pehal mangkuk ni buka pintu macam tu, tak reti bahasa ke jalan raya tepi tu..
be considerate la skit..
kang tak pasai ilang pintu kang, padan muka je aku kasi kang..

and then suddenly anak dia kuar..FROM THAT SIDE OF THE CAR!
hok aloh…keta ko ada pintu belah kiri je ke? belah kanan takde pintu ke?
dah aa dia biar je budak kecik tu jalan sendri ke side kanan tu..

and she herself kuar dukung anak sorang lagi..
ON THAT SIDE OF THE CAR JUGAK..
then dia stand next to the car door yang terpelahang luas minding her own business.. terkial-kial buat itu ini sambil wat tak reti je dengan keta lalu lalang dok ngelak pintu keta dia plus her BONTOT..
aku ni dok tunggu je for someone to HONK her.. so that she can move faster and shut her f*cking door..
aku lak irritated tengok weh..

tapi as far as i can see in Algeria, orang depa ni memang tahap kesabaran adalah tinggi with each other..lelebih lagi pompuan with child..
cuba kalo enche asben aku yang berwajah pan-asian tu terlambat skit masuk gear, memang kena hon panjaaaang!
amat cibai ok!

kat Algeria ni pompuan dia memang berlagak skit and tak considerate langsung..
for them, orang keliling yang kena kasi muka kat depa..
on the road, jangan laa ko harap depa nak kasi ko lalu dulu..
mimpi la!

depa akan nonong-nonong drive without tengok kiri kanan dengan harapan ORANG keliling yg akan benti and kasi depa jalan dulu sambil wat muka kerek ingat ko lawa sangat!
apatah lagi nak angkat tangan juz to show courtesy kat orang kasi ko lalu dulu…
enche asben aku dah banyak kali dah nyaris nk kuarkan kayu nak skolah kan depa nih..
yap..laki hamba adalah gengster kat sini so dont play-play!
abang long kawasan…
~kah kah kah!

haih kalo nak citer hal Algerian dan jalan raya ni, memang 4 hari 4 malam tak abih weh..
sampai bos aku soh enche asben aku jot down somewhere about his experience dealing with Algerian untuk dia jadikan note sebab dia nak tulis buku after abih duty kat Algeria nih!

hahaha.. takyah aa enche bos, sb kalo nak catat pengalaman enche asben on the road ni je, aku rasa mau setebal buku panduan telipon tu hah..

setengah page dah penuh ngan maki hamun enche asben je…
kekekekke!

eh ok aa stop dulu, enche asben dah masuk bilik..
time to follow..
nite-nite peps!

muah ❤ (suwit tak aku wat gini? hahahaha!)

5 thoughts on “:: that is soo Algerian – parking side ::

Mai Komen Skit...

