:: button naga ::

yeap! pepagi lagi dah ada orang tekan button naga aku..
hisshh… pose chesue pose…!
tadi dan dah aku merempan-rempan ngan si Ita kat Conakry tu..
tak pepasai bernanah tinga pepagi dengar aku membebel pulak..
hehehe..sorry dear..!

kalo ikutkan geram tadi, lepas je kena tu nak je terus buat entry..
tapi IF aku buat gitu, sure takde yang indah punyer aa ayat-ayat gua dalam entry tu..
baik aku terus je togok ayo lepas tulis entry tu..
langsai pahala pose gua beb!

tapi aku pilih untuk diamkan..
and terus membizikan diri ngan berlambak2 keja ni hah..
kengkonon cooling proses aa..

and now, baru nak bercerita secara berhemah..
cewah! percaya aa sangat gua nk bersopan-sopan dalam entry?
hahahha… so not me!

ok..storynyer..

one of my BFF juz delivered her baby yesterday..
and as usual.. being a good samaritan, aku nak wish la selamat berpantang kann..
tapi aku tak bubuh kat page dia..
aku juz buat status on my page and tag her name…

but then, out of nowhere.. came this comment

the problem was.. my BFF is not in the same league as her..
tak kenai pun with each other…tapi tup2 menyampuk!
did she not see the name ive tagged?
did she not see the topic ive wrote?

when i put a tagged-name, that means its personally for THAT person..
ada jugak aa kadang kala kengkawan lain nak menyampuk sekali with my status quote yg ada tagged person..
tapi most of it, adalah kenai with each other and stick to the topic..

tapi hok ni tak bley blah betui aku!
dah aa takde kena mengena.. off topic lak tu..
and topic yang dia sentuh, SENSITIF lak tuu!
and on MY PAGE lak tuu..
ON OPEN VIEW lak tuu…

ohh…the nerves!
dia macam “PANGGG” panasss je muka aku bila tetiba sampukan ni masuk..

hoh! naik pulakk darah aku balik…
ok cool..chill..chill…

tu jawapan aku tu dah cukup sopan aku pilih..
ikutkan Naga Tasik Chini aku ni, memang nk kasi jawapan laser lagi!
molot aku ni bukan ada insurans Takaful pun…
pikirkan bulan Ramadan al Mubarak je ni…
hoh!

dah aa dulu time skolah-skolah (she was a fren from my hostel’s life) we were never close..
laga-laga pipi pun tak penah… so what makes u think we are close now?
chit-chat lite-lite pun tak penah after 17 years ni..
who gives u the right to ask THAT question directly to me?

aku bab orang nk tanya hal anak2 ni dah imun ekceli..
tapi jangan aa ko lempar je soklan tu direct2 without befriended me first…
wehh nak buat sex pun kena foreplay dulu..
geli-geli dulu..stim-stim dulu…
gile ke hapa main terjah-terjah!
gawang pun tak terbukak lagi… (eh?hehehe)
nak kena lempang ngan spanar?

itu aa dia bila orang-orang yang dah ada 2-3 orang anak..
yang jenis, esok-esok bunting.. sentuh-sentuh je bunting lagi..
kemain subur!
diaorang ni, to my observation, perasaan sensitif towards others yang takde anak ni AMAT KURANG!

mementang korang senang jee dapat anak..
dah jadi macam rutin je nak tanya orang hal anak dah brapa..
nampak je muka kita after berbelas taun tak jumpa, terus tanya anak dah brapa!
eee… kalo aku balas kat ko, “laki ko lak dah brapa bini?” ko suka tak?

hah for those yang ado anak 2-3 orang tu, if korang tak buat perangai ni, sila jangan nak sentap2 lak ngan statement aku ni..
ni observation aku dengan kengkawan aku je.. bukan general satu dunia..

eh hellooooo… dah takde soklan lain dah ke dalam dunia ni lepas kawen selain buat anak??
ce tanya kabo aku dulu ke.. aku masak apa buka semalam ke..
sedap gak aa ati aku nak melayan soklan2 seterusnya..

ini rasa mcm satu pencabulan ok!
ive been rape!!

and aku tau dia senses kesentapan aku dalam my sarcastic replies..
agak klaka laa cara nak mengkaver kekhilafan dia tu..
“its ok as long as me n hubby is happy”? what the fudge????
is that the best you can do??

please aa people..
like i said early and i say it again…
IF aku tak bubuh gambo anak kat default FB tu, thats mean takde aa tu..
kot iyer pun, sila aa tengok gambo-gambo dalam album aku tu.. aku tak privatekan to frens for a reason!
for you guys to know more of my life jugak.. korang add aku pun sebab nak stalk life aku pun kan…
life aku kan meriah (tangan di dado, mata pandang ataih)

ada ke gambo aku terboyot2 or terlentang dahi berpilis ke hapa.. or paling bodo pun, ada ke album nama anak ke… or gambo aku and hubby duduk himpit2 gelek anak ke?
takde kan?
so shut your bloody mouth laa..

aku if ada anak, i will be like u guys oso..
for sure akan mempamerkan anak aku sana sini jugak..
pasti akan mempoyo jugak… tunggu je laa..
so dont think that i will sorok-sorok gambo anak aku so tu pasai ko rasa kena tanya directly sebab tak penah nampak!

TAK NAMPAK, SEBAB TAKDE LAA BAI!
so lengkali jangan jadi samdol sangat…

haih…
dah dah..aku nk gi semayang..

9 thoughts on “:: button naga ::

  1. wait for my entry plak yer. teeheeee…tkpe la Sue, derang mudah dpt rezeki tu, sbb tu derang igt kita pun sama cam derang.Apa nak buat, ada yg still tak bleh nak pikir perasaan org. Payah…

    Like

  2. pnstoberitu aa..mementang touch & go, dapek seketui anak..sonang, so pikir semua orang mcm tu gak..akai p letak kat lutut! citer nyer isu ni sensitif sama jugak mcm soklan “ko dah kawen ke?” kat pompuan yg lanjut usia and album gambo FB penuh gambo sndri n kengkawan je..

    Like

  3. bangang jugak ye. stalker gred C kot nok. aku pun stalk orang. kalau tgk page orang tu ada budak. mesti aku akan stalk lain2 pulak. nak make sure tu anak dia ke. anak sedara ke. anak kawan ke. dah confirm baru la boleh menyampuk or komen.” eeee comelnya anak/anak sedara/anak kawan kauuu.”kan kan kan.tapi aku suka cara kau reply. heheh.

    Like

  4. Sabo Che Su sabo..mesti dia tak tgk ur album kot or dia tgk jer but tak baca comment2 yg ada..aku tgk album ko semua anak2 buah as stated by you..perhaps dia tak tgk kot…(kau nak bambu aku, bambuler)..Sabo..sabo..

    Like

  5. Iz says:

    memang la.. aku pun tak paham apsal org suka tanya dah pregnant ke belum. Padahal aku baru je kawin 2 bulan kot. Lepas tu siap cakap, “Takpe la, belum rezeki, cuba je la”Ewah ewah kemain.. dia taktau ke aku ni planning ke, apa ke. Dah la main terjah je cakap, siap suruh mencuba lagi macamkan aku ni dah kawin doploh tahun.Aku tak penah tanya orang dah pregnant ke, apa ke.. diorang ni tak reti ke nak hormat privacy orang kan. Mulut nak kena cili la

    Like

  6. pjot leekan..takde intro takde apa terus ke soklan neraka..peejaku pun mcm ko pija..tgk satu2 album kawan tu b4 tnya apa2 soklan..and to b safe, if u r not sure, dont ask at all! aku sb pose pija oo, tu yg jawab mcm tu..kalo idak..jeng! jeng! jeng laa..R.A.Sciter nyer dia tu cikgu..! cikgu tak reti wat homework dulu ke b4 ajukan soklan membunuh jiwa..Izsoklan rutin kan for tipikal malay..if tak kawen, tnya bila nk kawen..bila dah kawen, tnya bila nk peknen..kawan aku lagi best terkena beb..sb dia tak peknen2 mcm aku, depa direct ckp “ko tak pandai main kot” wahhhh! amat langsi…lu nk mati ka?

    Like

  7. sabola che sue..aku pun penah kena gak…x kenal x apa tetiba kena maki wtf apakejadahkan…apapun masa ko akan tiba jugak insyaAllah..amin…apapun aku rindu kat ko…balik t jumpa aku tau…

    Like

  8. farrakalo kengkawan rapat takpe gak noks..ni yg jenis dah lost kontek berbelas taun..tiada maaf disitu..windu ko jugak..insyaallah aku balik aku lawat ko ngan kesya..

    Like

Mai Komen Skit...

